Skip to content

Kwaliteit, privacy en klachten

Kwaliteit, privacy en klachten

Kwaliteit
BGwonen beschikt over een ISO 9001:2015 keurmerk. We zijn continu bezig met het verbeteren van onze processen. Hiermee waarborgen we de kwaliteit van onze zorg en dienstverlening.

Privacy
Wij houden ons aan de geldende privacywetgeving. Je vindt ons privacyreglement hier.

Klachten
Klachten zien we als verbeterkansen. We horen het daarom graag als je een klacht hebt. Je kunt je klacht op drie manieren aan ons laten weten:

  1.  Bespreek met je hulpverlener waar je mee zit.
  2. Als je je klacht niet met je hulpverlener wilt bespreken of als je hier hulp bij nodig hebt, kun je contact opnemen met onze klachtenfunctionaris. Dat kan via het algemene telefoonnummer of per mail naar klachtenfunctionaris@bgwonen.nl.
  3. Als je een klacht in wilt dienen ben je niet verplicht om eerst in gesprek te gaan met BGwonen. Je kunt ook contact opnemen met een externe partij. BGwonen is aangesloten bij het Klachtenportaal Zorg, zie voor de procedure https://www.klachtenportaalzorg.nl/.

Zie hier ons volledige klachtenreglement.

Vertrouwenspersoon
Als je ondersteuning wilt bij het indienen van je klacht kun je gebruik maken van een vertrouwenspersoon. Een vertrouwenspersoon kan informatie geven over hoe de zorg in elkaar zit, wat je kunt verwachten, wat je rechten zijn, hoe je een gesprek op gang kunt brengen en over hoe je een klacht kunt indienen. Daarbij geldt altijd: jij bepaalt wat er gebeurt. Het enige dat de vertrouwenspersoon doet is jou zo goed mogelijk adviseren en ondersteunen.

Je mag zelf een vertrouwenspersoon kiezen. Het kan bijvoorbeeld iemand uit je eigen netwerk zijn, maar je kunt ook gebruik maken van de vertrouwenspersoon van BGwonen. Onze interne vertrouwenspersoon is Saida Chekouri. Zij is per mail te bereiken via s.chekouri@bgwonen.nl.
Als je onder de Jeugdwet valt, kun je gebruik maken van een vertrouwenspersoon van Jeugdstem. Jeugdstem is de organisatie van vertrouwenspersonen in de jeugdzorg. Iedereen die te maken heeft met jeugdzorg en daar vragen over heeft, kan bij hen terecht voor informatie, advies of ondersteuning.

Ondersteuning voor de vertrouwenspersoon van Jeugdstem is gratis. Jeugdstem is een zelfstandige stichting. Dit betekent dat de vertrouwenspersonen van Jeugdstem niet in dienst zijn van BGwonen.

Een Jeugdstem vertrouwenspersoon:

  • geeft informatie en advies aan jongeren, ouders en verzorgers en legt uit hoe de jeugdzorg werkt;
  • ondersteunt cliënten bij klachten over de jeugdzorg;
  • geeft ondersteuning over rechten en rechtspositie in de jeugdzorg;
  • draagt bij aan de verbetering van de kwaliteit van de jeugdzorg.


Zo bereik je Jeugdstem:

  • Bel gratis naar 088 – 555 1000
  • Chat met een vertrouwenspersoon via www.jeugdstem.nl De chat is open van maandag t/m donderdag van 16.00-20.00 uur en op vrijdag van 15.00-17.00 uur.

Geheimhoudingsplicht
De vertrouwenspersoon van BGwonen en de vertrouwenspersonen van Jeugdstem hebben een geheimhoudingsplicht. Dit betekent dat zij nooit informatie die jij hebt gegeven zullen delen met ande